Vorig jaar liep bouwondernemer Rob Moonen voor het eerst een marathon in Eindhoven. Op zondag 13 april loopt Rob de marathon van Rotterdam. Deze keer wil hij echter zijn prestatie koppelen aan een hoger doel: geld ophalen om de droom van Lisa Mullenberg; goud halen op de Olympische Spelen van Tokyo in 2020, te helpen verwezenlijken.

Kokeshi: voorspoed en geluk
“Ik hoorde van de droom van Lisa via haar vader Peter Mullenberg, sinds jaren huisfotograaf bij ons bedrijf, en zag wel wat in het doel. Ik weet als geen ander hoe het is om focus te hebben en de ijzeren discipline die nodig is om topsport en school te combineren. Ik maak nu nog elke dag een schema wat ik ga doen. Ik plan zelfs de tijd dat ik ga eten!”
Toen Rob hoorde dat hij ook kon bijdragen om Lisa te helpen bedacht hij zich geen moment en werd lid van ‘Team Lisa’. Daar helpt hij met de Stichting Return bij de promotie van de verkoop van ‘Kokeshi’, traditionele handgemaakte Japanse houten poppetjes die voorspoed en geluk brengen. “Ik had ook altijd de droom dat ik profvoetballer wilde worden, maar gezien mijn lengte bleek het uiteindelijk niet realistisch om als keeper het hoogste niveau te halen. De droom van Lisa is wel realistisch. Ze is een doorbijter, een winnaar, heeft focus en traint keihard. Daar hou ik van, zo zit ik zelf ook in elkaar.”

Help Rob Moonen helpen
Ook ù kunt bijdragen aan de droom van Lisa door middel van het “KOKESHI LISA Marathon pakket”. Het pakket kost €125 en daarvoor ontvangt u 5 Kokeshi in de kleuren rood, wit, blauw, roze en zwart.Maak €125 over naar Stichting Return ING 65.18.47.540, IBAN: NL78INGB65184754 onder vermelding van: naam, adres en ‘Marathon pakket’
Na ontvangst van uw betaling wordt het “KOKESHI LISA Marathon pakket” zo spoedig mogelijk thuisbezorgd.