20130527-225512.jpg

Judoka Lisa Müllenberg uit Maastricht heeft tijdens de Europacup in het Poolse Bielsko-Biala de gouden medaille behaald. Zij deed dit in de klasse dames tot 18 jaar -63 kilogram.

Over Lisa, lid van Judoteam Maastricht, is nog meer goed nieuws te melden. De nationale bondscoach heeft haar namelijk geselecteerd voor de Europese kampioenschappen, die van 21 tot en met 23 juni in Estland worden gehouden.
In de eindstrijd van de Europacup was Lisa een maatje te groot voor Buga Kovac uit Kroatië. De 16 jarige Maastrichtse bereikte op imponerende wijze de finale met snelle zeges (via ippon) op Anna Popova uit Rusland, Michaela Polleres uit Oostenrijk, Anastasiia Borysenko uit Oekraïne en Alice Cipriani uit Italië.
De scholiere van het Porta Mosana college staat momenteel op de vierde plek op de Europese ranglijst. Door de winst in Polen heeft zij zich rechtstreeks geplaatst voor de wereldkampioenschappen in de Verenigde Staten (Miami).
In eigen land doet Lisa in juli met de nationale ploeg mee aan de EYOF. Die vindt van 14 tot en met 19 juli in Utrecht plaats. Het ultieme doel van Lisa is deelname aan de Olympische Spelen van 2020. Zij wordt daarbij niet alleen door haar familie gesteund, maar bijvoorbeeld ook door Stichting Return.