Sergei met audiSergei Atrashkov. Een Witrus. Kwam op zijn 10e levensjaar de eerste keer naar een gastgezin in Nederland. Inmiddels is hij uitgegroeid tot een man van bijna 27 jaar, en komt hij nog steeds, als de Wit-Russische regering het toelaat, naar Nederland. In de afgelopen 17 jaar is er een hechte, warme en eerlijke vriendschap voor het leven ontstaan, tussen hem en het gastgezin uit Schin op Geul.
Sergei heeft een moeilijk leven in een ingewikkeld land. De laatste dictatuur van Europa! Een gebied dat Radioactief is besmet door de Tsjernobyl ramp in 1986.

De afgelopen jaren heeft de Stichting Return, samen met het gastgezin, Sergei en zijn familie geholpen om het leven in deze omgeving zo aangenaam mogelijk te maken. Hierdoor heeft Sergei zijn opleiding kunnen afronden en is hij een van de weinigen in zijn dorp met een auto. De Stichting Return wil Rita Tuinman (Gastgezin) ontzettend bedanken voor haar ongekende inzet om Sergei en zijn familie in voor- en tegenspoed te helpen.
sergeibabouschka